2009年1月7日星期三

坚持己见



我承认--
我自己不是一个坚持己见的人,
要不然,
就不会“成就”现在的美伶。。。
如果我当时能坚持己见的话,
坚持自己的理想,
坚持一意孤行的说,
我现在就不会在这偏僻的地方读书。。。
如果我当时能坚持己见的话。
坚持追求自己的梦,
不听别人的三言两语,
我现在就能拥有我想要读的。。。

如果我当时能坚持己见的话,
坚持自己每一句话,
坚持不犹豫,
我现在就不会后悔为何我变得如此胆怯。。。

如果我当时能坚持己见的话,
坚持自己的想法,
不受其他人影响,
我今天就不会犯下这小小的错误。。。
理应我想的东西是对的,
但我总是犹豫自己的决定,
需要再三问他人的意见来肯定我所听到的,
一旦我得不到我想的答案,
我第一件事并不是坚持己见,
而是,
盲目地跟着大队走。

直至今天,
我再一次犯下这个错误~~
我了解到,
为什么我总不能相信自己一次?
因为我没有“主见”,
怕犯错的坏习惯吞噬了我该拥有主见的权利---
我终究能清醒过来吗?
我需要时间的支柱与坚定的心##
...................~结紫~....................




























1 条评论:

Karen 说...

duno y i suddenly saw ur blog n bcos of the curious, i read all ur innermost thoughs n feeling. dun feel regret so early, i know u r blieving in ur 菩萨. hope u will not feel annoying to listen :). tis is wat i learn frm church n my hubby (^_^). Just pray whenever u hve face the problem, hurt or sad, God will always be with you. Believ that God will always lead u to the way which is most suitable for you. because we're all like his son, no matter how far, no matter how near.

mayb wat u studying is nt ur wat u like, bt we can't sure that it may help u in future. I knw there's a lot of things happened which had make u feel sad. just focus in ur study, put ur hardwork into it. make urself no more regret in anything.

put this as the most unforgetable present for your 21years old. :)

u can talk to me if you've face any problem again, mayb i can't help u but at least u got someone to listen u '发啰嗦' :)k....